Potatisbomb

Haha jag lagade mat för en stund sedan, var riktigt gott och jag mår lite bättre nu när jag fått i mig ordentlig varm mat.
Anledningen till att jag skriver är dock att det hände ett litet missöde i matlagningen.
Jag lagade bakpotatis, stoppade in två stora potatisar på 225 graders värme som man ska i ugnen.
Sedan efter kanske en halvtimme kom jag på att jag glömt göra hål i skalet på dem!! Jag öppnade ugnsluckan och gjorde ett par stick i båda med en gaffel och tänkte att det borde räcka.

Men nej.

Efter ett tag så hörde jag ett litet ljud från ugnen och tittade, skalet på den ena potatisen hade öppnat sig, men det var ju inte så farligt tänkte jag.
Ännu lite senare när jag i lugn och ro tittade på tv så hör jag världens BOOOOM. Självklart går jag till ugnen och tittar, och en av potatisarna har exploderat!!! Så nu ligger det potatisbitar ihela min ugn. Men det mesta av potatisen stannade inuti så jag blev iallafall mätt och det bliv skitgott :D Men nu måste jag städa min ugn imorgon. Bah! ;)

Men nu är det allt läggdags! Nattinatti.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0